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스타벅스 사이렌오더 2,000만건 돌파

category 시사&상식 2017. 5. 1. 07:58




스타벅스커피 코리아는 스마트폰 앱(응용프로그램)으로 주문과 결제를 할 수 있는 ‘사이렌오더’ 주문 건수가 2000만건을 넘어섰다고 30일 기준

사이렌오더는 매장에서 오랜 시간 줄을 서서 기다릴 필요 없이 모바일 앱에서 가까운 매장을 찾아 음료와 디저트류를 미리 주문하고 결제한 뒤 매장에 방문해 주문한 메뉴를 찾는 서비스다. 스타벅스는 2014년 5월 한국에서 처음 이 서비스를 선보였다고 합니다. 약 3년 만에 주문 건수가 2000만건을 넘어섰고 스타벅스 전국 매장의 하루 평균 방문 고객은 약 50만명. 이 가운데 사이렌오더 주문 건수는 5만5000여건이었다. 전체 주문의 13% 정도이며, 비중이 갈수록 커지고 있다. 사이렌오더가 하루 중 가장 많은 시간대는 오전 8~9시, 낮 12시~오후 1시인 것으로 나타났다. 주 이용층은 20~30대 여성이었습니다 ㅎㅎ
여성이 지혜롭네요!!

Smartphone App can order and pay for (application) is Starbucks Coffee Korea Co. surpassed 20 million announced on July 30 that the number of requests ‘I order the siren’.

Siren in mobile apps without having to wait in line a long time in order of the store, find the nearest store after ordering payment in advance the drinks and dessert.Locate the menu to visit the order services. Starbucks first introduced the service in Korea in May 2014. About 20 million mark was the number of requests in three years. An average day is about 50 million. Of these, visiting customers of Starbucks stores across the country's siren order number of orders is 55,000 cases. About 13 percent of total orders, and increasingly are. Siren of day, orders were the most time is 8 and 9 a.m., noon to 1 p.m., appears to be a poet. The iyongcheung 20 to 30 women.


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